Instrukcja oraz zasady sprzedaży sadzonek
- Sprzedaż ma miejsce pod adresem:
Nadleśnictwo Jastrowie
Gospodarstwo Szkółkarskie Hajda
64-915 Jastrowie
Tel./ fax. 067 266 25 22
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:00
w soboty: w sezonie – w dniach od 01 marca do 30 kwietnia;
01 września do 31 października
oraz 10 grudnia do 23 grudnia
w godzinach od 8:00 do 14:00. - Nadleśnictwo prowadzi sprzedaż detaliczną na warunkach odbioru roślin –
loco szkółka - Ceny loco szkółka oznaczają ceny sadzonek wyjętych z gołym systemem korzeniowym lub w pojemnikach załadowanych na środek transportu odbiorcy.
- Sprzedaż roślin prowadzi się :
4.1 w przypadku roślin z gruntu od całkowitego rozmarznięcia gleby do końca maja oraz od wczesnej jesieni do nastania mrozów
4.2 w przypadku roślin z zakrytym systemem korzeniowym przez cały rok - Sprzedaż roślin prowadzi się w oparciu o aktualnie obowiązujący cennik zatwierdzony przez Nadleśniczego.
- Ceny na materiał zadrzewieniowy i ozdobny mogą odbiegać od wartości cennikowej w sytuacjach gdy:
6.1 materiał zadrzewieniowy i ozdobny wyprodukowany został w odmiennym niż założono cyklu produkcyjnym; (doświadczalnie, materiał przerośnięty, jakością odbiegający od norm itd. – ceny niższe.
W przypadku ustalenia ceny niższej, z przeprowadzonej negocjacji sporządza się protokół, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej instrukcji. Protokół z negocjacji podpisują sprzedający i kupujący oraz osoba zatwierdzająca, tj. Nadleśniczy lub osoba przez niego upoważniona.
6.2 materiał zadrzewieniowy i ozdobny został indywidualnie wybrany przez klienta, (sadzonki specjalnej jakości, ich pozyskanie wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów) – ceny wyższe
6.3 materiał zadrzewieniowy i ozdobny wykopany z gruntu przy pomocy maszyny i zabezpieczony siatką i jutą – do ceny doliczony koszt materiałów zużytych oraz poniesionych kosztów dodatkowego zabezpieczenia – ceny wyższe - Warunki płatności:
7.1 Płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze roślin.
7.2 Przedpłata na konto lub zaliczka - RABATY mogą być udzielane są przy jednorazowych zakupach o łącznej wartości jak niżej:
Wartość zakupu 300,00 zł – 999,99 zł – 1 %
1 000,00 zł – 2 000,99 zł – 3%
2 000,00 zł – 3 000,99 zł – 5 %
3 000,00 zł – 5 000,99 zł – 10 %
Powyżej 5 000,99 zł – 15 %
Punkt ten nie ma zastosowania w przypadku cen ustalonych w drodze negocjacji i materiału z wyprzedaży.
Zasady przyjmowania i rozpatrywania reklamacji roślin zakupionych w Nadleśnictwie Jastrowie w Gospodarstwie Szkółkarskim Hajda
- Każdy Kupujący przed dokonaniem zakupu roślin zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszymi zasadami przyjmowania reklamacji.
- Osoba zajmująca się wyjmowaniem i załadunkiem roślin zobowiązana jest prawidłowej oceny jakości materiału roślinnego przekazywanego Kupującemu. W przypadku zgłaszanych sprzedawcy uwag przy zakupie, materiał roślinny nie może zostać wydany.
- Kupujący zobowiązany jest do przeliczenia i prawidłowego zabezpieczenia materiału roślinnego podczas transportu. W przypadku odbioru roślin samochodem, zaleca się użycie samochodu do tego przystosowanego tj. samochodu z plandeką pozwalającą zabezpieczyć korzenie i korony roślin. Obowiązkiem Kupującego jest również dodatkowe zabezpieczenie roślin na czas transportu pasami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem zakupionego materiału.
- Kupujący zobowiązany jest także do pielęgnacji zakupionego towaru. Przez pielęgnację rozumie się odpowiednie przechowywanie, posadzenie, przycięcie koron, nawożenie i podlewanie roślin (zgodnie z potrzebami poszczególnych roślin).
- Reklamacje dotyczące jakości zakupionego towaru winny być składane bezpośrednio po jego otrzymaniu, a najpóźniej w terminie ośmiu dni od zakupu, pisemnie lub telefonicznie (listownie na adres: Nadleśnictwo Jastrowie ul. Roosevelta 8; 64-915 Jastrowie, faxem pod nr: 67-266-33-96. e-mailem: jastrowie@pila.lasy.gov.pl). Telefonicznie składane reklamacje muszą być potwierdzone w ciągu trzech dni pisemnie przez osobę reklamującą.
- Reklamacje powinny zawierać następujące dane:
a) imię i nazwisko Klienta
b) adres do korespondencji,
c) numer PESEL,
d) podpis klienta. - Podstawą zgłoszenia reklamacji oprócz powyższego zawiadomienia jest dokument zakupu przedstawiony przez Kupującego (paragon fiskalny, faktura VAT).
- Na Kupującym spoczywa obowiązek terminowego stwierdzenia, uzasadnienia i zgłoszenia.
- Wszystkie rośliny będące przedmiotem reklamacji muszą zostać poddane analizie przez pracowników Nadleśnictwa Jastrowie. Oznacza to, że roślina musi być dostarczona do szkółki w określonym terminie od zgłoszenia reklamacji, ustalonym przez Sprzedającego.
- Na podstawie oględzin, zostanie sporządzony protokół, będący podstawowym dokumentem uznania / lub nie, reklamacji. Ostateczna decyzja co do uznania reklamacji należeć będzie do Nadleśniczego Nadleśnictwa Jastrowie.
- W przypadku uznania reklamacji wymianie podlega tylko ten sam gatunek (odmiana) o takich samych parametrach wzrostu, dokładnie w ilościach uznanych w wyniku reklamacji.
- Sprzedający nie daje gwarancji na przyjęcie się i wzrost zakupionych roślin, ponieważ związane jest to z czynnikami od niego niezależnymi i nie podlegającymi jego kontroli.